viernes, 13 de abril de 2007

D'on venim. Punt 1: perquès

Moltes raons m'han portat a agafar aquesta assignatura com a lliure elecció. S'hi barrejen motius de tota mena: d'una banda, és clar, l'intent d'aconseguir els 30 crèdits de lliure elecció que es demanen per la carrera, però per aquest motiu hauria pogut triar (i també ho he fet) qualsevol altra assignatura.

D'altra banda, interès personal. A part dels anys i anys fent de professora particular d'anglès tant a nens com a adults, com a adolescents, l'any passat vaig tenir una oportunitat única: em van trucar de l'institut on vaig fer ESO i batxillerat i em van demanar de fer un parell de setmanes de substitució d'un professor d'anglès (que es van acabar convertint en dos mesos) i va ser impresionant. Nervis, dubtes, pors, tensió, ganes de fer-ho millor que bé, moments d'eufòria i atacs d'impotència... i sobretot, (in)seguretat davant de classes de 15 a 25 alumnes d'entre 11 i 16 anys, que pot semblar que no hi hagi molta diferència però resulta curiós les diferències enormes que es poden arribar a donar entre els diferents cursos. No descarto acabar sent profesora en algún moment de la meva vida.

També em resulta interessant perquè faig el treball acadèmic sobre el mateix tema, amb l'Ernesto Martín, que ens van dir que vindria a fer una de les classes, i crec que pot ser un molt bon complement per ampliar el coneixement en la matèria.


Pel que fa a les classes, mentre segueixin sent interessants i segueixin tenint matèria i temari (cosa potser massa poc habitual) em donaré per satisfeta.